ویروس برای برنامه KFC در اندروید


بدافزار کشف شده به صورت تصادفی و توسط یک توسعه دهنده ناآگاه از وجود چنین بدافزاری در داخل برنامه کاربردی KFC اندروید قرار گرفته است.

بدافزار كشف شده به صورت تصادفی و توسط یك توسعه دهنده ناآگاه از وجود چنین بدافزاری در داخل برنامه كاربردی KFC اندروید قرار گرفته است.

محققان این شركت امنیتی دریافتند كه كرم ‘og!ats’ در داخل فایل APK مرتبط با برنامه ‘KFC WOW@۲۵’ وجود دارد. این بدافزار نمی تواند به دستگاه اندروید صدمه ای بزند و احتمال آنكه كاربران ویندوز را آلوده نماید بسیار كم است، با این وجود ممكن است در صورتی كه این برنامه بر روی كامپیوترهای شخصی ویندوز دانلود شود و بسته APK از حالت فشرده خارج گردد،سامانه سیستمهای ویندوز را آلوده كند. 


فرناندو رویز از شركت مك آفی گفت: زمانی كه برنامه های معتبر اندروید حاوی یك فایل مخرب می باشند، این احتمال وجود دارد كه به دلیل غفلت در بخشی از توسعه برنامه رخ داده باشد. این امكان وجود دارد كه توسعه دهنده از یك آنتی ویروس به روز نشده استفاده كرده باشد در نتیجه بدون آنكه متوجه آلوده بودن كامپیوتر باشد، دایركتوری كد منبع حاوی یك كپی از كرم می شود. 

از آنجایی كه این كرم بسته بندی و امضاء می شود و در Google Play مستقر می شود. توسعه دهنده از وجود كرم كاملا بی خبر است. 

شركت مك آفی به طور جداگانه نیز بر روی برخی از دستگاه های اندروید، یك فایل HTML كه در برنامه های پست الكترونیكی بسته بندی شده است را كشف كرد. این برنامه ها با جاوا اسكریپت مخرب آلوده شده بودند. 

كشف برنامه های آلوده اندروید، احتمال وجود آسیب پذیری را بر روی فروشگاه برنامه های بازی به كاربران تاكید می كند.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



شنبه 26 مرداد 1392